G1.2 - Forêts riveraines mixtes des plaines inondables et forêts galeries mixtes

Mixed riparian floodplain and gallery woodland

Classification des habitats EUNIS 2012

Descriptif officiel

Mixed riparian forests, sometimes structurally complex and species-rich, of floodplains and of galleries beside slow- and fast-flowing rivers of the nemoral, boreo-nemoral, steppe and submediterranean zones. Gallery woods with Acer, Fraxinus, Prunus or Ulmus, together with species listed for G1.1. Floodplain woodland characterized by mixtures of Alnus, Fraxinus, Populus, Quercus, Ulmus, Salix.

Forêts riveraines mixtes, parfois à structure complexe et riches en espèces, des plaines inondables et des galeries forestières, le long des cours d’eau à débit lent ou rapide des zones némorales, boréonémorales, steppiques et subméditerranéennes. Galeries boisées avec Acer, Fraxinus, Prunus ou Ulmus, associés aux espèces mentionnées pour l’unité G1.1. Bois des plaines inondables caractérisés par un mélange d’essences des genres Alnus, Fraxinus, Populus, Quercus, Ulmus, Salix.

Hill, M.O., Moss, D. & Davies, C.E., 2004b. EUNIS habitat classification descriptions. European Topic Centre on Nature Protection and Biodiversity, Paris. (Source)