E3.41B - Prairies à Joncs et à Crételle

Crested dog's tail-rush meadows

Classification des habitats EUNIS 2012

Descriptif officiel

Humid grasslands of sub-Atlantic Europe submitted to a mixed regime of haycutting and grazing, in particular, single early-summer cutting followed by later prolonged grazing, occupied by a mixture of species of mesophile pastures, notably Cynosurus cristatus, Lolium perenne, Trifolium repens, and Molinietalia species resistant to changes in the exploitation regime, such as Juncus effusus, Juncus inflexus, Lychnis flos-cuculi, Cirsium palustre. These grasslands constitute transitions between mesophile grasslands of unit E2 and humid grasslands of E3.41, particularly of unit E3.414; they are also closely related to formations of unit E3.417.

Prairies humides de l'Europe subatlantique soumises à un régime mixte de fauchage et de pâturage, en particulier, à une fauche unique de début d'été suivie plus tard par un pâturage prolongé. Elles sont occupées par un mélange d'espèces prairiales mésophiles, notamment Cynosurus cristatus, Lolium perenne, Trifolium repens, et d'espèces des Molinietalia, résistantes à des changements dans le régime d'exploitation, comme Juncus effusus, Juncus inflexus, Lychnis flos-cuculi, Cirsium palustre. Ces formations constituent des transitions entre les prairies mésophiles de l'unité E2 et les prairies humides de l'unité E3.41, particulièrement de l'unité E3.414. Elles sont aussi étroitement apparentées aux formations de l'unité E3.417.

Devillers, P., Devillers-Terschuren, J. and Vander Linden, C., 2001. Palaearctic Habitats. PHYSIS Data Base. 1996, last updated 1999. Royal Belgian Institute of Natural Sciences website, www.naturalsciences.be/cb. [Last updated 2001] (Source)