I1 - Cultures et jardins maraîchers

Arable land and market gardens

Classification des habitats EUNIS 2012

Descriptif officiel

Croplands planted for annually or regularly harvested crops other than those that carry trees or shrubs. They include fields of cereals, of sunflowers and other oil seed plants, of beets, legumes, fodder, potatoes and other forbs. Croplands comprise intensively cultivated fields as well as traditionally and extensively cultivated crops with little or no chemical fertilisation or pesticide application. Faunal and floral quality and diversity depend on the intensity of agricultural use and on the presence of borders of natural vegetation between fields.

Cultures récoltées annuellement ou périodiquement, autres que celles comportant des arbres ou des arbustes. Elles comprennent les champs de céréales, de tournesols ou d’autres oléagineuses, de betteraves, de légumineuses, de plantes fourragères, de pommes de terre et d’autres herbacées non graminoïdes. Les cultures comprennent des zones cultivées intensivement ainsi que des cultures extensives et traditionnelles employant peu ou pas d’engrais chimiques et de pesticides. La qualité et la diversité de la faune et de la flore dépendent du degré d'intensification de l'agriculture et de la présence de marges ou de pourtours de végétation naturelle entre les champs.

Hill, M.O., Moss, D. & Davies, C.E., 2004a. Revision of habitat descriptions originating from Devillers et al (2001). European Topic Centre on Nature Protection and Biodiversity, Paris. (Source)