A2.531 - Communautés atlantiques de la partie supérieure du rivage

Atlantic upper shore communities

Classification des habitats EUNIS 2012

Descriptif officiel

Often relatively species-rich, grassy, flowery formations characteristic of the upper levels of the salt meadows of the Atlantic and its connected seas, with Armeria maritima, Glaux maritima, Plantago maritima, Frankenia laevis, Artemisia maritima, Festuca rubra, Agrostis stolonifera, Juncus gerardi, Carex extensa, Blysmus rufus, Eleocharis spp. Similar communities occupying the lower levels of brackish meadows, in particular of the Baltic, are included, while formations restricted to brackish conditions are listed under unit A2.521. The dominance of various species induces distinctive facies, the most important of which are individualised in subunits.

Formations souvent relativement riches en espèces, herbeuses, fleuries, caractéristiques des niveaux supérieurs des prés salés de l’Atlantique et de ses mers bordières, à Armeria maritima, Lysimachia maritima (anciennement Glaux maritima), Plantago maritima, Frankenia laevis, Artemisia maritima, Festuca rubra, Agrostis stolonifera, Juncus gerardi, Carex extensa, Blysmus rufus, Eleocharis spp. Des communautés similaires occupant les niveaux plus bas des prairies saumâtres, en particulier de la région baltique, sont comprises dans cette unité, tandis que les formations constituées exclusivement dans des conditions saumâtres sont rattachées à l’unité A2.521. La dominance de diverses espèces crée des faciès distincts, dont les plus importants sont classés en sous‐unités.

Devillers, P., Devillers-Terschuren, J. and Vander Linden, C., 2001. Palaearctic Habitats. PHYSIS Data Base. 1996, last updated 1999. Royal Belgian Institute of Natural Sciences website, www.naturalsciences.be/cb. [Last updated 2001] (Source)