C3.2 - Roselières et formations de bordure à grands hélophytes autres que les roseaux

Water-fringing reedbeds and tall helophytes other than canes

Classification des habitats EUNIS 2012

Descriptif officiel

Water-fringing stands of tall vegetation by lakes (including brackish lakes), rivers and brooks, usually species-poor and often dominated by one species. Includes stands of Carex spp., Cladium mariscus, Equisetum fluviatile, Glyceria maxima, Hippuris vulgaris, Phragmites australis, Sagittaria sagittifolia, Schoenoplectus spp., Sparganium spp. and Typha spp. Excludes terrestrialized reed and sedge beds which are not at the water's edge (D5.1, D5.2).

Peuplements de végétation haute en bordure des lacs (y compris les lacs saumâtres), des rivières et des ruisseaux, généralement pauvres en espèces et souvent monospécifiques. Elles comprennent des peuplements de Carex spp., Cladium mariscus, Equisetum fluviatile, Glyceria maxima, Hippuris vulgaris, Phragmites australis, Sagittaria sagittifolia, Schoenoplectus spp., Sparganium spp. et Typha spp. Les stations d’atterrissement des roselières et des Cypéraceae qui ne se trouvent pas en bordure des eaux (D5.1, D5.2) sont exclues de cette unité.

Hill, M.O., Moss, D. & Davies, C.E., 2004a. Revision of habitat descriptions originating from Devillers et al (2001). European Topic Centre on Nature Protection and Biodiversity, Paris. (Source)