G1.6312 - Hêtraies médio-européennes à Aspérule et Mélique

Medio-European woodruff and hairy sedge beech forests

Classification des habitats EUNIS 2012

Descriptif officiel

Fagus sylvatica forests of sub-Atlantic Western and Central Europe, north to Denmark, southern Norway, southern Sweden and Poland, developed on a more or less deep layer of brown loess-loam, less rich in calciphile plants and richer in acid- and drought-tolerant species; Melica uniflora (in northern formations) and Galium odoratum are usually well represented.

Forêts de Fagus sylvatica d’Europe occidentale et centrale subatlantique, s’étendant au nord jusqu’au Danemark et la Pologne, en passant au sud de la Norvège et de la Suède. Ces forêts sont développées sur un horizon plus ou moins profond de loess et limon bruns, et sont moins riches en plantes calciphiles et plus riches en espèces résistantes à la sécheresse et à l’acidité. Melica uniflora (dans les formations septentrionales) et Galium odoratum sont habituellement bien représentées.

Devillers, P., Devillers-Terschuren, J. and Vander Linden, C., 2001. Palaearctic Habitats. PHYSIS Data Base. 1996, last updated 1999. Royal Belgian Institute of Natural Sciences website, www.naturalsciences.be/cb. [Last updated 2001] (Source)