A2.82 - Algues rouges ou vertes éphémères (soumises à l'action de l'eau douce ou du sable) sur substrat mobile

Ephemeral green or red seaweeds (freshwater or sand-influenced) on mobile substrata

Eulittoral mixed substrata subject to variations in salinity and/or siltation characterised by dense blankets of ephemeral green and red seaweeds (A2.821). This is a biotope with a low species diversity and the relatively high number of species in the characterising species list are due to a variation in the species composition from site to site, not to high species richness on individual sites.
Note: Connor et al (2004) classify this habitat type together with A1.45 and A2.43 as LR.ELR.Eph.

Dans le médiolittoral, substrat hétérogène exposé à des variations de salinité ou à l’envasement (ou les deux à la fois), caractérisé par des couvertures denses d’algues rouges ou vertes éphémères (A2.821). Cet habitat a une faible diversité spécifique, et le nombre relativement élevé d’espèces caractéristiques est dû à des variations dans la composition spécifique d’un site à l’autre, et non à une grande richesse spécifique de chaque site.
Remarque : Connor et al. (2004) classent cet habitat avec A1.45 et A2.43 sous le code LR.ELR.Eph.