A5.28 - Biocénoses méditerranéennes des sables vaseux superficiels de mode calme

Mediterranean communities of superficial muddy sands in sheltered waters

Classification des habitats EUNIS 2012

Descriptif officiel

These habitats are located in protected coves, in sheltered environments, where a substrate consisting of a muddy-sandy sediment, sometimes mixed with a small amount of gravel, occurs. Depth is mostly around 1 metre, rarely more than 3 metres. These shallow areas are characterised by very variable environmental conditions and may present facies with epiflora or major developments of filtering or burrowing species.

Habitat situé dans les criques protégées, en milieu calme, où peut s’effectuer une sédimentation fine donnant un sédiment sablo‐vaseux parfois mêlé d’une faible proportion de graviers. Sa profondeur est le plus souvent voisine de 1 mètre et excède rarement 3 mètres. Ces zones peu profondes reçoivent des conditions de milieu très variables et peuvent présenter des faciès d’épiflore ou de développements importants d’espèces filtreuses ou fouisseuses.

Remarques

Need to check for overlap with BioMar or HELCOM units, and whether this unit should be grouped in A4.2 (sublittoral sands and muddy sands).
There is overlap with both BioMar's IMU and CMU types (David Connor)