14 - Vasières et bancs de sable sans végétations

Mud flats and sand flats

Classification des habitats CORINE biotopes

Descriptif officiel

Sands and muds, submerged for part of every tide, devoid of vascular plants, but usually coated by blue algae and diatoms. They are of particular importance as feeding grounds for wildfowl and waders. The diverse intertidal communities of invertebrates and algae that occupy them can be used to define subdivisions of 14. Eelgrass communities that may be exposed for a few hours in the course of every tide have been listed under 11.3, 12.3 or 13.3, depending on the physical location of the flats.

Description en français

Sables, vases, sablons, tangues, inondés une partie de la marée, dépourvus de plantes vasculaires, mais habituellement colonisés par des algues bleues et des diatomées. Ils ont une importance particulière comme source de nourriture pour les anatidés et les limicoles. Les communautés intertidales avec divers invertébrés et algues qui les occupent peuvent être utilisés pour définir les subdivisions de 14. Les communautés à Zostères qui peuvent être découverts durant quelques heures à chaque marée ont été listés en 11.3, 12.3 ou 13.3, selon la localisation physique des bancs.

Devillers P., Devillers-Terschuren J., Ledant J.-P. & coll., 1991. CORINE biotopes manual. Habitats of the European Community. Data specifications - Part 2. EUR 12587/3 EN. European Commission, Luxembourg, 300 p. (Source)