C3.51 - Gazons ras eurosibériens à espèces annuelles amphibies

Euro-Siberian dwarf annual amphibious swards

Classification des habitats EUNIS 2012

Descriptif officiel

Dwarf oligo-mesotrophic annual communities of recently emerged muds and sands of the nemoral, boreonemoral and boreal regions. Terrestrial forms of amphibious species and annual species are frequent. A dynamic habitat, and several aspects can occur during the vegetation cycle. If the substrate is sufficiently wet, and also in advanced successional stages, the moss layer is abundant. Typical species are Juncus bufonius, Cyperus fuscus, Cyperus flavescens and other species from vegetation of class Isoeto-Nanojuncetea.

Communautés naines oligo mésotrophes d’espèces annuelles des vases et des sables récemment émergés des régions némorale, boréonémorale et boréale. Les formes terrestres des espèces amphibies et les espèces annuelles sont fréquentes. L’habitat est dynamique et plusieurs faciès peuvent apparaître pendant le cycle de la végétation. Si le substrat est suffisamment humide, même dans des étapes de succession plus avancées, la couche de mousse est abondante. Les espèces caractéristiques comprennent Juncus bufonius, Cyperus fuscus, Cyperus flavescens et d’autres espèces végétales de la classe des Isoeto-Nanojuncetea.

ILE SAS, 2005a. Revision of descriptions of terrestrial habitats. Institute of Landscape Ecology Slovak Academy of Sciences. (Source)