H3 - Falaises continentales, pavements rocheux et affleurements rocheux

Inland cliffs, rock pavements and outcrops

Classification des habitats EUNIS 2012

Descriptif officiel

Unvegetated, sparsely vegetated, and bryophyte- or lichen-vegetated cliffs, rock faces and rock pavements, not presently adjacent to the sea, and not resulting from recent volcanic activity. Parts of seacliffs free from the influence of wave or wind transported marine salt are included. Rock accumulations resulting from depositional processes are excluded and listed under H2 or H5.

Falaises, parois rocheuses et pavements rocheux sans végétation, à végétation clairsemée ou peuplés de Bryophytes ou de lichens, actuellement non adjacents à la mer et ne résultant pas d’une activité volcanique récente. Une partie des falaises marines ne se trouvant pas sous l’influence des vagues ou du sel marin transporté par le vent sont incluses. Les accumulations rocheuses résultant de processus dépositionnels sont exclues et figurent sous H2 ou H5.

Hill, M.O., Moss, D. & Davies, C.E., 2004a. Revision of habitat descriptions originating from Devillers et al (2001). European Topic Centre on Nature Protection and Biodiversity, Paris. (Source)