X24 - Jardins domestiques des villes et des centres-villes

Domestic gardens of city and town centres

Classification des habitats EUNIS 2012

Descriptif officiel

Domestic gardens, usually small in area, usually < 0.5 ha, often with very mixed species-rich flora and fauna (crops, lawns, shrubs, flowerbeds etc., frequently interspersed with paths and small buildings) in close proximity to human dwellings, urban green spaces (usually species-poor) and parks. The component habitat types comprise combinations of several level 1 units.

Jardins domestiques, généralement de petite surface (<0,5ha), souvent avec une faune et une flore très mélangée et riche en espèce (cultures, pelouses, broussailles, parterres de fleurs, etc., fréquemment entrecoupés de chemins et de petites constructions), à proximité étroite des habitations humaines, des espaces verts urbains (généralement pauvres en espèces) et des parcs. Les types d’habitats les composants comportent des combinaisons de plusieurs unités de niveau 1.

Hill, M.O., Moss, D. & Davies, C.E., 2004b. EUNIS habitat classification descriptions. European Topic Centre on Nature Protection and Biodiversity, Paris. (Source)