X25 - Jardins domestiques des villages et des périphéries urbaines

Domestic gardens of villages and urban peripheries

Classification des habitats EUNIS 2012

Descriptif officiel

Domestic gardens, usually small in area, usually < 0.5 ha, often with very mixed species-rich flora and fauna (crops, lawns, shrubs, flowerbeds etc., frequently interspersed with paths and small buildings) in close proximity to human dwellings, agricultural land, natural or semi-natural habitats. The component habitat types comprise combinations of several level 1 units.

Jardins domestiques, généralement de petites surfaces (<0,5ha), souvent avec une flore et une faune très mélangées et riches en espèces (cultures, pelouses, broussailles, parterres de fleurs, etc., fréquemment entrecoupés de chemins et de petites constructions) à proximité étroite des habitations humaines, des terrains agricoles, des habitats semi-naturels ou naturels. Les types d’habitats les composants comportent des combinaisons de plusieurs unités de niveau 1.

Hill, M.O., Moss, D. & Davies, C.E., 2004b. EUNIS habitat classification descriptions. European Topic Centre on Nature Protection and Biodiversity, Paris. (Source)