E - Prairies ; terrains dominés par des herbacées non graminoïdes, des mousses ou des lichens

Grasslands and lands dominated by forbs, mosses or lichens

Classification des habitats EUNIS 2012

Descriptif officiel

Non-coastal land which is dry or only seasonally wet (with the water table at or above ground level for less than half of the year) with greater than 30% vegetation cover. The vegetation is dominated by grasses and other non-woody plants, including mosses, macrolichens, ferns, sedges and herbs. Includes semiarid steppes with scattered Artemisia scrub. Includes successional weedy vegetation and managed grasslands such as recreation fields and lawns. Excludes regularly tilled habitats (I1) dominated by cultivated herbaceous vegetation such as arable fields.

Terrains non-côtiers secs, ou humides uniquement de façon saisonnière (la nappe phréatique est au niveau du sol ou au-dessus du sol pendant moins de la moitié de l’année), avec plus de 30% de couverture végétale. La végétation est dominée par des graminées et d’autres plantes non ligneuses, dont des mousses, des macrolichens, des fougères, des Laîches et des herbacées. Les steppes semi-arides à buissons épars d’Artemisia sont comprises dans cette unité. La végétation de succession d’espèces rudérales/messicoles et les pelouses traitées, telles que les terrains récréatifs et les pelouses ornementales, sont également incluses. Les habitats agricoles régulièrement cultivés (I1) dominés par une végétation herbacée cultivée, tels que les terres arables, sont eux exclus.

Hill, M.O., Moss, D. & Davies, C.E., 2004b. EUNIS habitat classification descriptions. European Topic Centre on Nature Protection and Biodiversity, Paris. (Source)